Нельзя не поражаться истории источника Симеона Верхотурского. В 1692 году на Урале, в деревне Меркушино, что в пятидесяти верстах от города Верхотурье (Пермская губерния), из могилы восшел гроб с останками неизвестного человека - и стал поверх нее.
Причиной этого необыкновенного явления оказался источник, внезапно забивший снизу захоронения. Происходившие при мощах исцеления убедили всех в том, что лежащий во гробе - истинный угодник Божий. Местный архиерей, митрополит Игнатий Тобольский, освидетельствовал мощи, повелел всему народу молиться о раскрытии сей тайны и дивным образом был извещен об имени почившего праведника: "Симеоном зовут его! Симеоном зови его!" Так по воле всевышнего был прославлен не известный никому при жизни святой - праведный Симеон Верхотурский.
Праведный Симеон Верхотурский родился в начале XVII века в европейской части России в семье благочестивых дворян. Повинуясь Божественному водительству, он оставил почести и земное богатство и удалился за Урал. В Сибири праведный Симеон жил как простой странник, скрывая свое происхождение. Чаще всего он посещал село Меркушинское, находившееся недалеко от города Верхотурья, где молился в деревянной церкви.
С благовестием о Триединном Боге, о вечной жизни в Царстве Небесном праведный Симеон ходил по окрестным селениям. Он не чуждался и иноверцев вогулов, коренных жителей этого края, которые полюбили святого за его чистое житие. С помощью благодати Божией праведный Симеон пробудил в сердцах вогулов стремление к добродетельной жизни. В девственной сибирской тайге он предавался Богомыслию, в каждом живом существе видя неизреченную Премудрость "Сотворившего вся". Подвижник никогда не оставался праздным. Он хорошо умел шубы и, обходя села, работал в домах у крестьян, не принимая за труды никакого вознаграждения.
Чтобы избежать похвал за свою работу, праведный Симеон оставлял ее незавершенно и уходил от заказчиков. За это ему приходилось переносить оскорбления и даже побои, но он принимал их со смирением и молился о своих обидчиках. Так он достиг совершенного смирения и нестяжательства.
Много молился святой Симеон об укреплении в вере новопросвещенных жителей Сибири. Свою молитву подвижник соединял с подвигом коленопреклонного стояния на камне в дремучей тайге. В десяти верстах от Меркушина на берегу реки Туры подвижник имел уединенное место, где ловил рыбу. Но и здесь он проявлял воздержание: рыбы он добывал ровно столько, сколько требовалось ему для дневного пропитания.
Блаженная кончина святого мужа последовала среди великих подвигов поста и молитвы. Скончался он в 1642 году и был погребен на Меркушинском погосте, у храма Архистратига Михаила.
Господь прославил своего угодника, который оставил все земное ради служения Ему Единому. В 1692 году, спустя 50 лет после кончины святого, жители села Меркушино чудесным образом обрели открывшееся нетленное тело праведника, имя которого они забыли. Вскоре от явившихся мощей стали совершаться многочисленные исцеления. Был исцелен разбитый параличом человек, за этим последовали и другие исцеления.
12 сентября 1704 года торжественно и с подобающим благоговением было совершено перенесение святых мощей праведного Симеона Верхотурского из храма в честь Архистратига Михаила в Верхотурский монастырь во имя святителя Николая. Память об этом событии празднуется до сих пор. Первоначально мощи почивали в деревянной, а затем в медной посеребренной с резьбой раке. По перенесении мощей в Верхотурье от раки праведного с новой силой стали истекать чудотворения. Праведный Симеон являлся безвозмездным целителем даже таких людей, которые и не слышали о его прославлении.
В 1846 году для мощей святого соорудили новую серебрянную раку.
Благодаря многочисленности чудесных исцелений, истекавших от мощей праведного Симеона Верхотурского, молва об этом угоднике Божием все более и более распространялась. Имя его стало известно и далеко за пределами Верхотурья. Множество богомольцев стекалось в Николаевский монастырь для поклонения святым останкам праведника и для того, чтобы внести свой посильный вклад в пользу обители. Так число паломников, которых привлекали в монастырь мощи святого, в начале XX века достигло 60000 человек в год. В связи с этим в Николаевском монастыре был построен Крестовоздвиженский собор, рассчитанный на 8-10 тысяч человек, в который в 1914 году из Николаевского храма были торжественно перенесены святые мощи праведного Симеона.
Крестный ход с мощами праведного Симеона 27 мая 1914 года
Новая сень над серебряной ракой, в которой почивали честные мощи святого Симеона, была сооружена иждивением Императора Николая II и его Августейшего семейства и принесена в дар Верхотурскому Николаевскому монастырю в 1914 году. Она была вся позолочена под старое золото, имела чеканные украшения и множество икон.
В 1926 году Свято - Николаевский монастырь был закрыт (его помещения использовались под колонию для несовершеннолетних), все церковные ценности, в том числе серебряная рака и сень, были конфискованы властями, а святые мощи кощунственно вскрыты и переданы в Нижне-Тагильский краеведческий музей. Православный народ не забыл праведного Симеона. Он шел к нему на поклонение в музей, оплачивая билеты любой стоимости, какая бы ни требовалась. Таким образом, "новые хозяева" стали получать доход от мощей праведного. Когда же началось прямое паломничество в музей, они были изьяты из экспозиции и в 1935 году увезены в Свердловск. Так останки праведника, более 200 лет бывшие предметом благоговейного преклонения и приносившие людям душевное и телесное исцеление, стали демонстрироваться в Свердловском музее атеизма, который распологался в Екатеринбурге в Ипатьевском доме (место расстрела Царской Семьи). В Ипатьевском доме мощи праведного Симеона хранились до 1946 года. Затем мощи упрятали в запасники областного исторического музея в Зеленой Роще, который размещался в здании бывшего собора Александра Невского (ныне вновь действующего), гле они чудом уцелели до наших дней. За годы советской
Крестовоздвиженский собор - третья по обьёму церковь в России, уступающая только Храму Христа Спасителя в Москве и Исаакиевскому собору в Петербурге
В конце XVI века Россия сделала важное земельное приобретение. Отважный казак Ермак Тимофеевич с горстью храбрецов завоевал огромное Сибирское царство и привел его в поданство русского царя. Сибирь в то время населяли различные народы финского и татарского племен: самоеды, остяки, татары, буряты, якуты, чукчи и др. Все эти народы не имели никакого понятия об истинном Боге, поэтому русские, вскоре после присоединения Сибири к своим владениям, стали употреблять всевозможные старания просветить туземцев светом Христовой веры. Эти старания не пропали даром, не остались бесплодными. Вера Христова, благодаря энергии русских проповедников, начала мало-помалу водворяться между инородцами. Вместо идольских капищ и магометанских мечетей в Сибири стали время от времени воздвигаться православные храмы. Но новообращенные сибирские крестьяне всё-таки в первые времена были слабы в вере. Их христианская жизнь нередко перемешивались с языческими обрядами. Одною из причин был недостаток в образцах истинно христианской жизни. И вот Господь, желая показать им пример богоугодной жизни, благословил послать в Сибирскую землю святого праведного Симеона, который стал образцом кротости, смирения, воздержания, нестяжания.
Праведный Симеон родился в европейской России. О родителях его известно, что они были люди знатные и принадлежали к почтенному сословию дворян, но кто именно были они, какие носили имена и какой была их фамилия - осталось неизвестным. Можно утверждать только одно: родители Симеона были люди благочестивые и имели великое усердие к воспитанию своего сына, дабы сделать его добронравным и истинно верующим христианином. Это показывает вся последующая жизнь праведного. Год рождения святого Симеона с точностью также неизвестен, но, на основании некоторых данных, полагают, что он родился около 1607 года, т.е. в ту самую печальную годину России, когда наше отечество готово было вконец погибнуть от козней самозванцев и от внутренних настроений, когда в России, по замечанию летописца, "все хотели быть выше своего звания: рабы - господами, чернь - дворянством, дворяне - вельможами..." (История государства Российского. Т. 11-12.).
Вот в каких красках описывает тогдашнее положение дел на Руси один из наших исторических писателей: "Не стало никакого порядка на земле Русской. Никто не знал, где та власть, которая могла бы защищать слабого против сильного (царь Борис и его сын умерли). Никто не был уверен ни за свою жизнь, ни за свое имение. Каждый буйный гуляка совершал безнаказанно убийства и всякие преступления. Шайки разбойников рассеялись по всей русской земле и всюду производили возмутительное опустошение. Жилища человеческие обратились в логовища зверей. Медведи, волки, лисицы и зайцы свободно гуляли по городским площадям, и птицы вили гнезда на трупах человеческих. Люди сменили зверей в их лесных убежищах, скрывались в пещерах, в непроходимых кустарниках, искали темноты, желали скорейшего наступления ночи, но ночи были ясные: вместо луны пожарное зарево освещало поля и леса..." (Фармаковский И. Ф. Русская история. СПб., 1874. С. 63). Такого было положение дел, когда родился праведный Симеон.
С раннего возраста Симеон почувствовал отвращение к житейским благам и треволнением. С какой поры он стал стремиться к богомыслию и душевным подвигам. Но окружающая среда была большою ему помехою в этом добром благочестивом деле. Ища уединения для более удобного исполнения подвигов благочестия, а также избегая не сродных его душе смут и треволнений, которыми обуревались тогда русская земля, праведный Симеон решился покинуть свою Родину, почести, богатства и знатность и удалился в места более уединенные, дабы там безпрепятственно предаваться душеспасительным подвигам. Выбор его пал на Сибирскую страну, незадолго до того присоединенную к России и малоизвестную еще тогда русским людям. Сибирь в то время населена была почти одними полудикими инородцами, в среду которых едва только начинал проникать свет христианского учения. Между прочим, рядом с инородцами в Сибири немало было также и раскольников, частью сосланных туда правительством, частью же самовольно сюда бежавших.
Акафист святому и праведному Симеону Верхотурскому
Кондак 1
Избранному и дивному новому Сибирския страны чудотворцу, всерадостно ныне приносим ти, святе Симеоне, хвалебная пения: ты же, яко имеяй дерзновение ко Христу Богу, от всяких нас бед свободи, да зовём ти: Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Икос 1
Ангел во плоти и небесный человек явился еси, блаженный Симеоне, ангельски бо в мире сем пожил еси, темже и ангельскии чины удивишася непорочности твоего жития, и, по преставлении твоём, с веселием прияша праведную твою душу: сего ради и мы, чудящеся высоте твоея добродетели, прославляем тя сице: Радуйся, яко свято и богоугодно на земли пожил еси; радуйся, яко подвигом добрым зде подвизався, течение свое праведно скончал еси. Радуйся, яко ныне переселился еси в покоища небесная; радуйся, яко в обителех премирных, яже уготова Бог любящим его, на нескончаемыя веки водворяешися. Радуйся, яко Царь царствующих прият тя в Небесное Царствие; радуйся, яко присно со Ангелы в небеси обитаеши. Радуйся, яко с пророки и апостолы вселяешися; радуйся, яко с постники и преподобными торжествовати сподобился еси. Радуйся, яко предстоиши ныне, со всеми святыми престолу Божию; радуйся, яко Пресвятую Троицу несредственне зрети сподобляешися. Радуйся, яко неизреченную славу Господню явственне созерцаеши; радуйся, яко тоя причастниками быти удостои тя Господь. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 2
Видя вдовицу зело плачущую, якоже бо тогда умилосердився, и изнемогшу телом и бывшу близ конечнаго издыхания и очима нимало зрети мощу, явився исцелил еси, сице и мне умилосердився, угодниче Божий, и от многих грехопадения немощуствующе тело мое исцели и душу мою ко спасению настави, да в радости воззову к Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 2
Разумети хотящу архиерею Сибирския страны имя твое, егда обретены быша святыя твои мощи, ты в видении явлься ему, о имени своем возвестил еси; он же удивився чудеси и прославив Бога, и похвальныя глаголы вещая, вопияше тебе сице: Радуйся, великий праведниче Божий, в чудесех просиявый; радуйся, целебниче недугов всем призывающем тя с верою. Радуйся, яко и прежде прошения помощию предваряеши; радуйся, яко и недоумевающих о прославлении нетленных мощей твоих чудесы твоими вразумил еси. Радуйся, яко расслабленных укрепил еси; радуйся, яко слепым прозрение даровал еси. Радуйся, хромым хождение устрояяй, радуйся от беснующихся бесов отгнателю. Радуйся, скорбных утешителю, радуйся, нищих и убогих покровителю. Радуйся, православных утверждение; радуйся, ересей посрамление. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 3
Сила Вышняго утверди тя в житии твоём святом; и ты подвизался еси о спасении души твоея, трудами бо и воздержанием увядил еси плотския страсти и в непрестанных молитвах твоих всегдавзывал еси к Богу. Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй милосердие многое, о призывающих тя с верою присно молишися Богу, у Него же равноангельным житием твоим великое дерзновение стяжал еси; не презри и нас недостойных, требующих твоея помощи, и яко дары, прими от нас песнь сию; Радуйся, яко вся, елика просиши от Бога, дарует ти Господь; радуйся, яко молитвы твои о нас, якоже кадило благовонное от Бога приемлются. Радуйся, яко возжада души твоя к Богу крепкому, радуйся. Христа единаго возлюбивый. Радуйся, яко невозвратным желанием последовал еси Ему; радуйся, добродетельное житие всегда имевый. Радуйся, возненавидевый страсти мира сего; радуйся, маловременнаго утешения на земле не искавый. Радуйся, смиренномудрием украсивыйся; радуйся, твердый адаманте и столпе непоколебимый прилоги вражиими. Радуйся, яко нетлением тело твое прослави Господь; радуйся, яко от гроба твоего и персть приемлющие исцеляются. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 4
Буря недоумения смущает мя, како возмогу достойно воспети чудеса твоя, блажене Симеоне, кто бо многих чудотворения твоих дары по достоинству изрещи может; обаче и за дивно в тебе прославляющемуся Богу возопити дерзаю; Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше, блаженне и предивне Симеоне, о величии чудес твоих, яко молитвами твоими сущих в бедах и скорбех предваряеши, скоро от них избавляя, вопием тебе таковая: Радуйся, избавление наше от печалей и скорбей; радуйся, яко твоим представительством даруется духовная благодать всем с теплою верою к тебе притекающым. Радуйся, яко твоими молитвами козни нечистых духов побеждены; радуйся, яко и неведущым и неслышавшым о прославлении твоём исцеление подаеши. Радуйся, яко целебныя дары всюду точиши; радуйся, яко страну Сибирскую присно присещаеши. Радуйся, скорый обидимых заступниче; радуйся, сущым в лютыхобстояниих пособниче и предстателю.
Кондак 5
Пресветлая звезда явился еси, праведный Симеоне: сущих бо во тме умныя очи озаряя светом Евангелия Христова и избавляя заблуждших от сетей змиевых и от всех коварств его, научил еси я благодарственное и всерадостно с лики святых ко Христу Богу вопити: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши в житии твоём, блаженне, духовных подвигов твоих высокая исправления давшего титаковую благодать Бога, тебе же хвалебными гласы сице вопием; Радуйся, яко юрод быв Христа ради, высоту смиренномудрия стяжал еси; радуйся, яко странник и пришлец на земли обрелся еси. Радуйся, яко ныне гражданином небесным быти на нескончаемыя веки сподобился еси; радуйся, яко незлобивый агнец в терпении твоём был еси. Радуйся, яко кротостию ко озлобляющым тя землю живых наследовал еси; радуйся, чистыми душу твою во спасение и тело свое сохранивый и ныне чистым сердцем зряй Бога. Радуйся, яко мудрою мыслию утвердивый душу твою во спасение; радуйся, яко с невозвратною надеждою благ вечных преставился еси к Богу. Радуйся, яко деснаго стояния со избранными удостоился еси; радуйся, яко не скрыл еси таланта, ввереннаго ти Богом. Радуйся, благий рабе и верный, вшедый в радость Господа своего; радуйся, яко ныне утешаешися, якоже древний оный евангельский Лазарь, на лоне Авраамли. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 6
Проповедника богоноснаго Павла вещание и глаголы исполняя, Симеоне святе, юродственное Христа ради на земли пожил еси житие и, болезни многия претерпевая, всегда благодарственная Богу возсылал еси хвалы, сице глаголя Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси велие просвещение светлостию чудес твоих, праведный Симеоне, от святаго гроба твоего непрестанно истекающих, и тем далече отгнал еси тму ересей и расколов от окрестных мест, идеже в правоверии и благочестии подвизался еси и в нетлением телеси почиеши; мы же, чудящеся сим, взываем ти сице; Радуйся, яко явился еси во стране Сибиристей крепкий защитник Православия противу развратников и хульников Христовы Церкве; радуйся, яко и ныне борющымся с ними усердный пособник обретаешися. Радуйся, противников Святыя Церкве посрамителю; радуйся, злых волков от стада Христова отгнателю. Радуйся, облекийся во оружие света; радуйся, лукавствующих обличителю. Радуйся, православных тихое пристанище; радуйся, путешествующих благое поспешение. Радуйся, яко и от многия скудости твоея разумевал еси на нища и убога; радуйся, яко милостив быв при жизни, благотвориши всем требующим и по смерти. Радуйся, яко избрал еси добрая, еже Бога ради труждатися; радуйся, яко на тебе исполнился слово подвижническое: болезненно, еже труждатися, но блаженно восприятие. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 7
Хотящу некоему человеку от многих врачев исцелитися от очныя болезни, и егда ничтоже успе, прибегшу к тебе, врачу безмездному, ты очи его, наполнена кровию и зрети немогущая, перстию внезапу исцелил еси; он же возрадовався, благодаряше тя, и Бога прославляя, рече Аллилуиа.
Икос 7
Дивна тя показа нам Творец и Господь всех чудотворца; егда бо нетлением прослави тело тво, тогда и земля не скры гроб твой и яви всем нам, яко многоценное сокровище, темже и мы чудящеся вопием сице: Радуйся, цвете нетленный, в стране Сибиристей прекрасно процветый, радуйся, добрий подвижниче благочестия, во граде Верхотурстем возсиявый. Радуйся, яко являешися аки древо животное, от него недугующии получают исцеление, радуйся, яко предстатаельством твоим пред Богом, аки ветвь благосеннолиственная, покрываеши нас. Радуйся, яко добре вкоренился еси в вертограде Христовы Церкве; радуйся, яко обильныя плоды добродетелей принесл еси Богу. Радуйся, яко пиеши ныне воду животную от неисчерпаемаго источника безсмертия; радуйся, заблудших наставниче. Радуйся, яко кающымся в согрешениих испрошаеши от Бога прощение; радуйся, и всех благих нам от Него ходатаю. Радуйся, яко светлую одежду чистоты и целомудрия добре сохранив, вшел еси в чертог небесный; радуйся, яко чистая душа твоя к лику евангельских мудрых дев сопричтеся и купно с ними ангельски водворяется в небесном чертозе жениха Христа. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 8
Странное на земли житие пожив и удалився суетного мира, добродетельми к Богу приближился еси; сего ради высокий Бог, видя твоё смирение, возвеличи тя Своею благодатию; Егоже восхваляюще, поем ему купно с тобою ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Весь ум твой в вышний Иерусалим присно простирая, аще телом и на земли пребывал еси, вся красная мира сего возненавидел и равноангельское житие зде пожил еси. Симеоне блаженне, тем и от чтущих тя слышиши сия: Радуйся, человече Божий досточудный; радуйся, зерцало добродетелей преизящных. Радуйся, пременивый тленная настоящая на будущая вечная; радуйся, святче Божий, со всеми святыми прославляемый. Радуйся, ковчеже, от потопа греховнаго призывающих тя спасающий, радуйся, яко услаждал еси сердце твоё веселием будущих благ. Радуйся, воздержанием плоть твою изнуривый; радуйся, яко святостию жития твоего милость Божию обрёл еси. Радуйся, яко непрестанными молитвами о нас Бога умилостивляеши; радуйся, яко благим надеждам твоим исполнение принял еси. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 9
Все множество человеческое удивися еже на земле во плоти твоему терпению и незлобию, непорочна и праведна тя зряще и ныне милостивым твоим предстательством в скорбех нас не оставляюща; темже и мы радуюбеск, к Богу поем песнь: Аллилуиа.
Икос 9
Вети многовещанныя изнемогоша по достоинству поведати многое твое терпение и тёплую ко Христу любовь; аж же, многогрешный, како возмогу изглаголати равноангельное твое житие и преславная чудеса! Но обаче дерзаю, надеятся на твоё беззлобие, вопити тебе сице: Радуйся, яко Ангелом подобяся, выну пущал еси на небо очи твоего сердца; радуйся, яко доблими твоими подвиги спасение и венец нетленный от Христа Бога принял еси. Радуйся, яко на всяк день и на всяку нощь славословил еси Творца всяческих; радуйся, яко победил еси диавола смирением своим. Радуйся, яко нищ телом и духом был еси на земли, сего ради уготова ти Господь Царство Небесное; радуйся, кротости ради твоея наследивый землю обетования. Радуйся, яко и иных, зрящих твою святость, научил еси праведно жити; радуйся, яко душевныя страсти исцеляеши. Радуйся, яко телесныя болезни врачуеши; радуйся, яко и многовременныя недуги от человек отгоняеши. Радуйся, яко сущым близ кончнаго издыхания здравие даруеши; радуйся, яко и от смертоносных язв свобождаеши. Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 10
Спасение восхотев дати Господь людем своим, светлаго светильника всем нам даде тебе, точаща благодать цельбы всем притекающим к раце мощей твоих, и мы получившие милость от безмезднаго тя врача, благодарными гласа восхваляюще Бога, поем песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси ты и покров всем притекающим к тебе, праведный Симеоне: ибо Господь прослави тя, украсив нетлением и чудесы и приглашати тебе научи: Радуйся, столпе непоколебимый Православия: радуйся, сокровище неоскудно многих исцелений. Радуйся, подателю просящим у тебе иже на пользу; радуйся, уцеломудривый живущия студно. Радуйся, наказателю помраченных умом; радуйся, учителю смиренномудрия и терпения. Радуйся, яко в сониях являяся, научеши доброму житию; радуйся, звездо, чудесно возсиявшая в Сибиристей стране. Радуйся, яко лучами чудотворения твоих просвещаюши и далечайшыя страны; радуйся, яко некогда незнаемь, ныне же со славою познаваешися от всех ищущих тя. Радуйся, яко рыбарем быв, соделался ловцем человеков; радуйся, яко ходатайством твоим к Богу мук вечных свобождаеши нас. Радуйся, Симеоне, чудотворце предивный.
Кондак 11
Пенние усиленное приношу ти недостойный, и вопию со слезами: ходатайствуй за мя присно к Богу, душею и телом от страстей воюющих на мя, люте недугующаго и подаждь ми молитвами твоими исцеление и грехов избавление, от сердца тебе сия приносящему, да и аз в радости воспою прославляющемуся тя Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемную свещу зрим тя, богомудре Симеоне: невещественным бо любве огнём возжеглся еси и наставляеши к божественному деянию вся, образом жития твоего яко зарево просвещая чувства наша; темже и достоин еси званием почитатися сим: Радуйся, луче пресветлая от солнца Христа возсиявшая: радуйся, светило благочестия немерцающее. Радуйся, яко свет премудрости Божия просвети душу твою; радуйся, яко вечнаго сего света лучей чрез тебе и мы сподобляемся. Радуйся, безмездный врачу; радуйся, яко источаеши обильныя струи исцелений. Радуйся, благонадежный о нас предстателю и молитвенниче пред престолом Господним; радуйся, спасительное пристанище всем притекающим к тебе. Радуйся, яко сущым в пучине скорбей добр обретаешися кормчий; радуйся, тёплый заступниче сущым во обстоянних лютых. Радуйся, благоухание духовное источаяй от многоцелебных твоих мощей; радуйся, елеем радования исцеляяй скорби душевныя верою молящихся тебе: Радуйся, Симеоне, чудотворче предивный.
Кондак 12
Благодать превелию даде тебе Господь недужных болезни врачевати, демоны прогоняти и страсти целити; темже не забуди и нас усердно призывающих тя, во время тесных обстояний и тяжких напастей, и молитвами твоими от оных избави, да благодарно вопием к Богу: Аллилуиа.
Поделиться с друзьями: